Feirar Bernadotte og Ole Bull
Jubileum står sentralt for Oslo Kammermusikkfestival som går av stabelen i august.

- Det er nok tilfeldig at det er flere konserter i år som har jubileet i fokus, seier dagleg leiar for Oslo Kammermusikkfestival, Karianne Jæger, om fleire årstalsinitierte konsertar.

Likevel kjem ein ikkje unna at hyllesta har ein spesiell plass: Til dømes vil festivalen sin kunstnarlege leiar, Arve Tellefsen, saman med Håvard Gimse og Knut Buen markera Ole Bull sin 200 årsdag. Vidare tek operasongaren Nina Stemme og Svenska Kammarorkestern føre seg 200-årsjubileet for familien Bernadotte på den svenske trona.


- Bernadotte blir feiret med med musikk av Schumann, sidan sønnen til Jean Baptiste, Oscar – som grunnla Oscarshall – hadde tett kontakt med komponisten, forklarer Jæger.

Hyllesta er òg sentral under minnekonserten for Gustav Lorentzen, som skulle ha gjeve ein konsert under festivalen i år.

- Det var planlagt en gjenforeningskonsert med Knutsen & Ludvigsen under festivalen. Nå som Lorentzen er gått bort, er det er klart at en konsert til minne om ham blir like viktig. Tanken er å sette sammen en konsert som virkelig representerer det han sto for. Derfor blir det nok ingen spesielt trist setting.


Kammermusikk i fleire sjangrar
Er det vesentlege skilnader frå fjorårets festival?

- Rent profilmessig holder vi på med det vi har holdt på med i mange år. Kjernen til Oslo Kammermusikkfestival er kammermusikk, og det vil vi fortsette med. Men innenfor dette har vi de siste årene stadig flere prosjekter med ny musikk og prosjekter hvor vi leker med andre festivaler og sjangre, svarer Jæger.

Oslo Sinfonietta bidrar under sin årlege konsert med musikk av Klaus Lang og Magnus Lindberg. Lindberg har fått tittelen festivalkomponist, og vert elles framført under opningskonserten og ved andre høve – av seg sjølv og av cellisten Anssi Karttunen.

Mellom andre høgdepunkt framheld Jæger Emerson String Quartet, som kjem med eit program med musikk av Haydn, Schubert, Webern og Berg. Dessutan kan publikum gleda seg til konserten med sopranen Nina Stemme, meiner Jæger.

- Nina Stemme har fått fantastiske kritikker internasjonalt. Blant annet er hun sammenlignet med Kirsten Flagstad i The Daily Telegraph.

Du seier de leikar med andre festivalar og sjangre. Har du døme på dette?

- Kammermusikk finner man jo innenfor alle sjangre, og det vil vi gjerne markere. I år har vi en samarbeidskonsert med Oslo Jazzfestival der vi fremfører Hindemiths ”Mathis der Maler” og Erlend Skomsvolls ”Requiem”. Dette er en konsert som jeg håper vil vise at målet om flotte forestillinger er viktigere for begge festivalene enn å fokusere strengt på sjanger.

- Jeg er også fornøyd med konserten 25. august, med Susanna Wallumrød og Ensemble NeoN som nettopp er et godt eksempel på at det fungerer å bevege seg mellom sjangrene.


Tilgjengeleg
Nytt av den 22. kammermusikkfestivalen er elles gratiskonsertar: Alle konsertane som går føre seg fredag 20. august er lokalisert til mykje frekventerte stader i byen, som Karl Johan musikkpaviljongen, Paleet, Oslo S, Oslo City og Blindern. Og alle konsertane denne dagen er utan billett.

– Jeg tror det er viktig å involvere og inkludere flere, for å unngå ideen om at klassisk musikk og kammermusikk er noe fremmed og ukjent. Dette skal være et mål hvert eneste år: At vi er tilgjengelige, seier Jæger.

Oslo Kammermusikkfestival finn stad 19.-28 august. Programmet finn du her.

Av Ida Habbestad Foto/illustrasjon: