Primavera får hjelp av nye Nordic Waves
Primavera Sound starter om en uke. Det nye selskapet Nordic Waves er samarbeidspartner i Skandinavia.

Promotionselskapet Nordic Waves ble lansert på bransje- og showcasefestivalen SPOT i Danmark for to uker siden.

En av kundene til Nordic Waves er SPOTS søsterfestival i Barcelona, Primavera Sound, som starter 22. mai.

- I første omgang er det kun i Norge vi gjør markedsføring for Primavera. Der har vi blant annet skaffet mediapartneren Gaffa, som kommer til å dekke festivalen. Vi koordinerer også deltagelsen for norsk presse i på Primavera, sier Ruben Nesse i Nordic Waves.

- Skandinavisk promo-hub
Nordic Waves er en form for paraplyorganisasjon for forskjellige promoselskaper i Norge, Sverige og Danmark, og er dannet av ON IT PR, svenske Skiva Promotion og danske Tambourhinoceros.

- Vi samarbeider for å hjelpe våre kunder å nå ut til større markeder, men vi er i hovedsak til for internasjonale kunder i det nordiske markedet. Målsetningen med Nordic Waves er å være en promo-hub og en konkurransedyktig aktør i Skandinavia for større kunder som ønsker å nå ut til det markedet, sier Nesse.

Mer Primavera
Nordic Waves er primært til for internasjonale plateselskaper, festivaler og større artister.

- Etter at vi lanserte Nordic Waves på SPOT har vi kommet i kontakt med veldig mange interessante kunder og selskaper. Det blir spennende å jobbe videre med Primavera. I og med at vi nådde målsetningene vi hadde med Primavera-samarbeidet ganske fort så det blir spennende å jobbe med det videre, sier Nesse.

Jonas Vebner og Nina Finnerud fra Music Norway vil være til stede på Primavera i Barcelona. Festivalen og bransje/konferansedelen av den, Primavera Pro, skjer i perioden 22. - 26. mai.