Myspace bytter eier
Kjøpt for 580 millioner dollar i 2005, solgt for 35 millioner i 2011.

Det er Slate.com som melder om salget av Myspace.


Les også: Goodbyespace


Rupert Murdochs News Corp kjøpte Myspace i 2005 for den nette sum av 580 millioner dollar, og slipper det nå videre til selskapet Specific Media for 35 millioner dollar.

På ett tidspunkt var Myspace det raskest voksende sosiale nettverket på internett og hadde på topp reklameinntekter verdt 605 millioner dollar. Men det var før Facebook kom på banen og overtok som det foretrukne sosiale mediet på nett.

I år forventes det at Myspace kan tjene 183 millioner dollar på reklame.

Slate skriver ikke om hva slags planer Specific Media har for Myspace, men at mange av de rundt 400 ansatte i bedriften fikk sparken før salget.

Myspace skal ifølge Slate ha om lag 50 millioner brukere.

Av Carl Kristian Johansen Foto/illustrasjon:
Music Industry, Streaming