GramArt: Kurs i markedsføring
Jørn Dalchow i DaWorks gir en innføring i hvordan markedsføre plateutgivelser på Håndverkeren.
iTunes_Music Store_ill. (300x)

Markedsføringskurset skjer på Håndverkeren i Oslo den 5. november, og vil ta for seg de viktigste sidene ved markedsføring av innspilt musikk i det norske markedet.

Arrangør GramArt, som Grammofonartistenes Forening, lar Jørn Dalchow foredra om hvordan man utvikler en markedsplan, og deler av sine innsikter i hvordan veien fra plateselskap til platebutikken og iTunes fortoner seg.

Kurset tar i tillegg for seg hvordan VG-lista fungerer, samt andre markedsføringskanaler for fysiske og digitale produkter.

Dalchow har laget mer enn 180 albumcover og 300 singelcover i de siste 16 årene. I 1991 var Jørn Dalchow sammen med David Fishel initiativtager til hitlisten Radio Topp 30 som målte hva som var mest spillt på norsk radio.

De siste årene har Dalchow drevet egen konsulentvirksomhet for musikkbransjen ved siden av ansvaret for driften av plateselskapet daWorks.

For påmelding kan man besøke sidene til GramArt.

Av Carl Kristian Johansen Foto/illustrasjon:
Genre\Popular Music, Courses / Masterclasses / Workshops