Ultimafestivalen får it-drahjelp
It-selskapet Adcore Norge inngår en samarbeidsavtale med Ultimafestivalen under mottoet "Sponsing er tøv - samarbeide er fornuftig". - Vi tror at samarbeidet med Ultima kan utfordre og stimulere oss, sier Eiliv Mæhle i Adcore.

Adcore Norge har valgt seg Ultimafestivalen fordi selskapet mener begge parter er søkende og innovative. Selskapet driver med konsulentvirksomhet, informasjonsteknologi og design, og har 100 ansatte i Norge. Samarbeidsavtalen gjelder i første omgang bare årets festival – men har en passus om forlengelse.

Verken Adcore eller Ultima vil oppgi hva slags pengesummer samarbeidet innebærer, men Adcore vil bevisst bruke festivalen i forhold til sine ansatte.

– Vi tror at samarbeidet med Ultima kan utfordre og stimulere oss. Dette er langt å foretrekke framfor øl og fotballkamper, kjøring med gokart eller reker på fjorden. Nå blir bedriften en del av en kunsterisk prosess, sier Eiliv Mæhle i Adcore til Aftenposten.

– Ved å samarbeide med Adcore er jeg temmelig overbevist om at de ansatte ved å gå på våre konserter, ta del i dem og til og med bli en del av selve verket kommer til å lære noe, og derigjennom føle seg tryggere. Er man trygg, kan man få nye musikkopplevelser. Gjennom stimulering våkner nysgjerrigheten, mener Ultimas festivalleder Geir Johnson.

Av Øyvind Holen Foto/illustrasjon: