- Rockefeller garanterer profesjonalitet
- Rockefeller kan være dyre, men du får det du betaler for, sier Ann Frestad i Khaoz Productionz. Hun har samarbeidet med Rockefeller og John Dee på et titalls små og store metal-arrangementer de siste tre årene, og kjenner seg dårlig igjen i Ole Petter Andreassens kanonade mot det populære konsertstedet.

Ann Karin Frestad (200x266)

- Rockefeller kan være dyre, men du får det du betaler for. Har man ikke råd til å betale for den profesjonaliteten Rockefeller tilbyr, bør man kanskje velge et mindre spillested, sier A&R og bookingansvarlig for Moonfog- og Khaoz Productionz, Ann Frestad. Hun har samarbeidet med Rockefeller og John Dee på et titalls små og store arrangementer de siste tre årene, og kjenner seg dårlig igjen i Ole Petter Andreassens kanonade mot det populære konsertstedet.

- Da Khaoz Productionz arrangerte konsert med Candlemass og Red Harvest nylig, hadde vi 600 betalende, men bare et lite overskudd. Det var et bevisst valg for oss å velge Rockefeller på tross av dette, og vi var strålende fornøyde med arrangementet, sier Frestad: - Alternativet for oss hadde vært å leie et mindre sted, men med et såpass stort band som Candlemass på plakaten var det aldri aktuelt å dytte dem inn i et lite kott av en backstage. Rockefeller koster kanskje litt mer, fortsetter hun, - men det er aldri noe tull.

På spørsmål om hun kjenner igjen listen Andreassen presenterer, svarer hun bekreftende, men sier samtidig at hun aldri har hatt noe problem med å diskutere kontraktene med Rockefeller: - Punktene går det an å forhandle seg frem til, det har alltid gått greit å diskutere detaljene med Rockefeller. Jeg kan for eksempel stille med egne folk i bilettluka, og dermed spare utgifter til både bilettselger og bilettmaskin. Angående promotion før konserter har vi kommet frem til et konstruktivt samarbeid, der vi deler på jobben. Det er faktisk vanligere at promotionansvarlig på Rockefeller maser på meg enn omvendt, så det fungerer fint.

På spørsmål om brannvakten som Rockefeller angivelig tar dobbel betaling for, svarer Frestad at hun foretrekker at det er noen tilstede med den kompetansen i tilfelle noe skulle skje.

Den eneste kritikken Frestad kjenner seg igjen i, er i forhold til de høye ølprisene Rockefeller kjører på konsertene: - Akkurat der kunne de nok med fordel ha skrudd ned prisene, man alt i alt er Rocefeller det beste stedet å kjøre mellomstore konserter i Oslo. Jeg har booket inn konserter med alt fra 100 tilskuere på John Dee, til Infernofestivalen på Rockefeller med 1500 mennesker i salen, og kommer til å fortsette å bruke begge steder, avslutter Frestad.

Av Knut Steen Foto/illustrasjon:
Music Industry, Debate, Genre\Popular Music, Interviews