MIC / Ballade artikkel
Utskrift fra mic.no / ballade.no



John Persen (152x229)- Kor er kvalitetssikringa, John Persen?

Publisert: 11/03/2004 av Nicholas H. Møllerhaug

http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2004110311472029623254

John Persens brev til Ultimas medlemsorganisasjoner har vakt betydelig oppsikt, og har også avstedkommet mye debatt. Her har Janne S. Dahl og Nicholas H. Møllerhaug, henholdsvis daglig leder i PNEK og kunstnerisk leder for Borealis-festivalen, blitt fristet til å gripe til pennen. De mener at John Persens utspill mangler den kvalitetssikringen han selv etterlyser fra Ultimas side, men utrykker også håp om at den videre debatten om Ultima og BIT20 "blir gjennomførd på ein måte som er verdig for alle partar".


Av Janne Stang Dahl og Nicholas H. Møllerhaug

Eit langt brev stila frå Jon Persen blei i går felleslesnad på Ballade.no. Persen går rett på sak. Han skriv direkte som berre det om kvaliteten som er Ultima sitt varemerke. Han meiner nivået er under all form for kritikk. Difor tek han opp eit sentralt omgrep som kvalitetssikring. Det er rart at han gjer det - sidan det diverre er så altfor tydeleg at kvalitetssikringa ikkje førekjem i dette brevet Persen sjølv har skrive.

Brevet byrjer nemleg med to opne førsteavsnitt som vitnar om at brevet vil omhandle festivalen generelt. Det viser seg å ikkje stemme. Raskt hoppar Jon Persen inn i ein diskurs som inneheld liten kvalitet. Me meiner dette fordi om han analytisk hadde gått til verks hadde formen og retorikken blitt ein heilt annan. Me meiner det diverre er langt frå eit konstruktivt patos som regjerar i dette brevet. Det patoset som Persen skaper sentralverk i norsk musikkliv med - kor er det?  Er det noko norsk samtidsmusikk ikkje treng meir - så er det illsinte og unyanserte utbrot av denne karakteren Persen stønnar ut. Han kallar seg den normale konsertgjengar - men han er den forbanna konsertgjengar.

Viss Persen hadde kvalitetssikra sin eige utrop hadde han også kvalitetssikra ein viktig debatt om mange hattar, styreverv og anna om
makt i musikk-Noreg. Denne diskusjonen er nemleg ein viktig del av det offentlege kunst-Noreg: å stadig spør ope og kritisk kva prosessar, handlingar og posisjoneringar som ligg bak kunstproduksjonen. I staden er det eit dårleg skjult raseri som kjem på trykk her. John Persen er ein viktig aktør i samtidsmusikkfeltet - som skapande kunstnar med sterk kulturpolitisk stemme. Difor blir me overraska over at han no hamrar laus i alskens retningar.

 Viss Persen verkeleg meiner Ultima på mange punkt bør bli betre meiner me at han burde tenkt på kva nivå diskursen skulle ha vore på. Viss ein derimot - som i dette brevet - driv direkte ryktespreiing og spekulasjon gjer han Ultima ogsamtidsmusikken ei bjørneteneste. Setningar som 'så langt jeg kjenner til', 'etter mine kunnskaper', 'såvidt meg bekjent', 'mitt inntrykk er' gjer lite for å belyse diverre. Slike antakingar av så alvorleg art øydelegg kanskje meir enn dei skapar. Me stiller oss sterkt undrande til kva miljø Persen presenterar når han ikkje kan ta dette opp direkte og sakleg. Joda ein har ytringsfridom men ein har også noko som heiter kvalitetssikring - har ein ikkje? Er det ikkje på tide ein ser det symptomatiske i eit brev som Persen sitt? Er det ikkje symptomatisk for samtidsmusikk-Noreg at den sunne diskusjonen og den gjennomarbeidde analysen er totalt fråverande?

 Problemet er at også bodskapen til Persen blir borte. Den såkalla 'sakens kjerne' druknar diverre i subjektiv retorikk og ryktespreiing. Sakens kjerne - om kva Johnsen og Henrichsen har av hattar, glir rett inn i ein vidare habilitetsdiskusjon som må flaggast i hele kulturfeltet. Her får ein kryssa fingrar for at Ultima-leiinga saman med styret i Ultima ope og ærleg hevar diskusjonsnivået i den følgjande debatten. Det er viktig å kontinuerleg diskutere Ultima og andre events i samtidsmusikk-kalenderen. Det gjer at ein ikkje stagnerar.

 Dei fleiste som arbeidar i kunstmusikkfeltet - anten ein er skapande, produserande, utøvande eller formidlande - arbeider for noko me brenn for. Ideelt vil det seie at det dreier seg om å få fram det beste, mest interessante og umogleg moglege på ein gong. Eit slikt arbeide krev at ein held seg oppdatert og orientert innan feltet. Ein sankar informasjon, ein byggjer nettverk, ein lytter til dei erfarne og ein tek sjansar med dei uerfarne, ein gjev tillit, ein opnar opp for nye forsøk og utvegar, ein omorganiserer og ikke minst: ein lukkast og mislukkast om einannan.

Jon Persen har difor lukkast med ein ting: Å opne for ein vidare diskusjon om dei mange utfordringane Ultima står over for. Me vonar difor debatten om Ultima og BIT20 (som også har fleire referansepunkt til Borealisfestivalen i Bergen),den eventuelt sjuande faren, dei åtte hattane og provinsen Oslo blir gjennomførd på ein måte som er verdig for alle partar. Då er kvalitetssikring av debatten viktig - like viktig som kvalitetssikring i Ultima. Er det ikkje då betre å kutta eit begrep som kvalitetssikring og heller åpent diskutera kva dimensjonar som kan skape ein god festival?

 
Janne Stang Dahl, dagleg leiar, PNEK

Nicholas H. Møllerhaug, kunstnarisk leiar, Borealis
 

Relaterte bedrifter:

ULTIMA (Festivaler\Oktober)

Relaterte personer:

Nicholas H. Møllerhaug, Skribent, Journalist

Janne Stang Dahl, Koordinator

John Persen, Komponist

Relaterte begivenheter:

ULTIMA 2004

Relaterte artikler:

01.11.2004 Ultimafestivalen: John Persen sterkt ut mot dobbeltroller og uthuling av kunstnerisk kvalitet

18.10.2004 Ultima 2004: Rått og ekstraordinært med Oslofilharmonien

18.10.2004 Ultima 2004: Sonisk feltarbeid og varme, hverdagslige eksplosjoner

01.10.2004 Roger Arve Vigulf: - Ultima og Ny Musikk med klippekort og mafiatendenser!

04.10.2004 Ny Musikk om mafia-beskyldningene: - Vigulf farer med usannheter

04.10.2004 Louis Andriessen - vulgær og intellektuell

04.10.2004 Utilgjengelig Ultima-komponist - i hvert fall på plate

01.10.2004 Seks dager med filmkoreografiske juveler

07.10.2004 Det teatrale kinderegget

06.10.2004 Enestående engangsforestilling

06.10.2004 PNEK under Ultimafestivalen

09.10.2004 Cecilie Ore: En kontinuerlig, levende musikalsk tid

11.10.2004 Cecilie Ore vant Arne Nordheims komponistpris 2004

08.10.2004 Ultima: Bibalos "Frøken Julie" til Oslo i kveld

13.10.2004 Via Kabul: Med Mozart på Silkeveien

13.10.2004 Ultima: Om årsak, virkning og røde klovneneser

13.10.2004 Ultima: Magne Hegdal - den tilfeldige purist

12.10.2004 Om eterbølger, lydmaskiner og klangturbiner

14.10.2004 Ultima: Magisk aften med Ardittikvartetten

14.10.2004 Via Kabul: Musikkhjelpen kommer til byen

13.10.2004 Ultimafestivalen 2004 i bilder, del en

13.10.2004 Ultimafestivalen 2004 i bilder, del to

03.10.2005 Ultima Ung i Nasjonalbiblioteket

12.04.2005 Full krig og sterke beskyldninger rundt Parkteatret

10.12.2004 Ultima: Kommunen dobler tilskuddet

03.11.2004 Geir Johnson: - Vi trenger en åpen og konstruktiv debatt om Ultima

Relaterte tema:

15.10.2004 Ultimafestivalen 2004

MIC Norsk musikkinformasjon
Postboks 2674 Solli
0203 Oslo
Tel: 2327 6300
Fax: 2327 6301
info@mic.no