Kommentar til artikkelen:


- Misbrukt mulighet


Navn:*

 
E-post (ikke synlig):*

 
Nettsted:

 
Overskrift:*
 
Kommentaren:*

Enhver står personlig ansvarlig for sine innlegg. Redaksjonen leser ikke innlegg før publisering, men følger debatten løpende. Redaksjonen forbeholder seg retten til å korrekturlese og redigere tekstene, samt å fjerne innlegg vi finner meningsløse og usaklige eller av andre grunner finner upassende. Dette skjer uten forhåndsvarsel, og fullstendig etter skjønnsbaserte vurderinger gjort i redaksjonen.

HTML-kode i kommentarene godtas ikke. Maks. lengde er 2000 tegn. Lengre artikler kan sendes ballade@mic.no


Kommentaren du svarer på:
 
Noe var uklart
Skrevet 04/07/2009 09:20:37 AM av Torstein Aagaard-Nilsen

Jeg er lite dogmatisk i min omgang med musikk, og har ikke til hensikt å kritisere det som har gjort Jenssen til Biosphere. Selv om jeg ikke er en av lytterne hans, har jeg alltid respekt. Prosjektet med BFO ble ikke bra, desverre, og det er ikke sikkert det er Jenssens skyld, men måten prosjektet ble gjennomført på.


Etter å ha hørt svarene han gav Alwynne Pritchard fra scenekanten før fremføringen, ble jeg faktisk nysgjerrig fordi det var en spennende måte å omgås eksisterende lydobjekter på. Scanne istedet for sample.

Da trakk jeg inn McCartney-eksemplet. Selvsagt ikke samme musikalske univers, men et eksempel på at ulike typer kompetanse arbeidet sammen for å få prosjektet vel i havn.

Knut Vaages collagemusikk på åpningsdagen er jo et eksempel på at kreativitet, kunsnteriske idéer og håndverk går opp en høyere enhet, i likhet med både Berio og Ives. Jeg har ingenting imot sample-estetikken når den virker.


 




Hva skjer i dag:



Ballade · Postboks 2674 Solli, 0203 Oslo · Besøksadr: Henrik Ibsensgt. 110
Vil du annonsere i Ballade? Ta kontakt med: Sture Bjørseth · sture@ballade.no · Mob: 95 43 60 31
Ballade drives etter redaktørplakaten og vær varsom-plakaten