Kommentar til artikkelen:


Goodbyespace


Navn:*

 
E-post (ikke synlig):*

 
Nettsted:

 
Overskrift:*
 
Kommentaren:*

Enhver står personlig ansvarlig for sine innlegg. Redaksjonen leser ikke innlegg før publisering, men følger debatten løpende. Redaksjonen forbeholder seg retten til å korrekturlese og redigere tekstene, samt å fjerne innlegg vi finner meningsløse og usaklige eller av andre grunner finner upassende. Dette skjer uten forhåndsvarsel, og fullstendig etter skjønnsbaserte vurderinger gjort i redaksjonen.

HTML-kode i kommentarene godtas ikke. Maks. lengde er 2000 tegn. Lengre artikler kan sendes ballade@mic.no


Kommentaren du svarer på:
 
Nettjenestenes forgjengelighet
Skrevet 02/04/2011 02:44:46 PM av Erik Honoré

Myspace er blitt totalt skjemmet av spam og reklame, og hvis du ikke legger inn et årsverk selv med å utbedre designet, ser det ut som en webdesigners verste mareritt (eller hans første forsøk). Så hvis ikke det var fordi svært mange artister fremdeles linker til Myspace'n når de sender mailer og promomateriell, så ville jeg nok ikke vært innom der lenger.


Men både sosiale medier og nettbaserte musikkbutikker (også streamingtjenester som Spotify og Wimp) har begrenset levetid hvis de ikke klarer å følge med.

For Spotifys del handler det om at forretningsmodellen deres, selv etter en lang prøveperiode, ikke gir inntekter til innholdsleverandørene (artister, opphavsmenn, rettighetshavere), og da er det jo naturlig at disse trekker musikken sin fra Spotify og velger andre kanaler.


 




Hva skjer i dag:



Ballade · Postboks 2674 Solli, 0203 Oslo · Besøksadr: Henrik Ibsensgt. 110
Vil du annonsere i Ballade? Ta kontakt med: Sture Bjørseth · sture@ballade.no · Mob: 95 43 60 31
Ballade drives etter redaktørplakaten og vær varsom-plakaten