Kommentar til artikkelen:


Det forbrukeren vil ha


Navn:*

 
E-post (ikke synlig):*

 
Nettsted:

 
Overskrift:*
 
Kommentaren:*

Enhver står personlig ansvarlig for sine innlegg. Redaksjonen leser ikke innlegg før publisering, men følger debatten løpende. Redaksjonen forbeholder seg retten til å korrekturlese og redigere tekstene, samt å fjerne innlegg vi finner meningsløse og usaklige eller av andre grunner finner upassende. Dette skjer uten forhåndsvarsel, og fullstendig etter skjønnsbaserte vurderinger gjort i redaksjonen.

HTML-kode i kommentarene godtas ikke. Maks. lengde er 2000 tegn. Lengre artikler kan sendes ballade@mic.no


Kommentaren du svarer på:
 
Realitet kontra teori
Skrevet 05/10/2012 09:40:34 AM av Geir Simonsen

Forbrukernes-argumentasjon har for det meste dreid seg om å finne argument for å få ting gratis.


Det store argumentet var jo at de store fæle plateselskapene stjeler penger fra artistene.
Det er jo ingenting som har forandret seg , men kritikken har stilnet fordi forbrukeren nå kan få musikken gratis.

Skal man bruke spotify`s argumentasjon så må den være reell.
Det er den ikke så lenge en stor andel forbrukere bruker hacket spotify uten å betale en krone.

Om noen år når den nye generasjonen så har gått bort ifra enkeltkjøp av musikk finner vi at streaminggigantene er de nye dominerende selskaper med samme type monopol som før i musikkbransjen.
Ingenting er alltså nytt isåmåte.

Det eneste skåret i gleden til megaselskapene er at de vil bli fragmentert av konkurranse.
Det er idag bare Tono som hindrer artister i å ta egen affære med en helt uforståelig straffebot på 12000,- i kvartalet for salg av egne låter på nett.

Det er idag ingenting som hindrer artister fra egen streaming og egne apper...(bortsett fra Tono).
Til musikere er det bare en ting å si:
Bli venn med din nærmeste nerd :)


 




Hva skjer i dag:



Ballade · Postboks 2674 Solli, 0203 Oslo · Besøksadr: Henrik Ibsensgt. 110
Vil du annonsere i Ballade? Ta kontakt med: Sture Bjørseth · sture@ballade.no · Mob: 95 43 60 31
Ballade drives etter redaktørplakaten og vær varsom-plakaten