Kommentar til artikkelen:


Nisjene på nettet


Navn:*

 
E-post (ikke synlig):*

 
Nettsted:

 
Overskrift:*
 
Kommentaren:*

Enhver står personlig ansvarlig for sine innlegg. Redaksjonen leser ikke innlegg før publisering, men følger debatten løpende. Redaksjonen forbeholder seg retten til å korrekturlese og redigere tekstene, samt å fjerne innlegg vi finner meningsløse og usaklige eller av andre grunner finner upassende. Dette skjer uten forhåndsvarsel, og fullstendig etter skjønnsbaserte vurderinger gjort i redaksjonen.

HTML-kode i kommentarene godtas ikke. Maks. lengde er 2000 tegn. Lengre artikler kan sendes ballade@mic.no


Kommentaren du svarer på:
 
Har lydkrigen deler av skylda? (2/2)
Skrevet 07/23/2012 09:27:29 AM av Kim Skråmo

(fortsettelse på forrige innlegg)


Med den voksende makro-ekshibisjonismen (også kjent som sosiale medier) i vesten, blir musikkens perifere sosialiseringsfunksjon mye viktigere enn å faktisk lytte på den. Hele det følelsesmessige grunnlaget for musikkens eksistens, blir altså ufrivillig tråkket på av teknikere daglig, fordi en gjeng A&R-gjøker med tåpelige engelske stillingstitler tror salgstallene til den siste Coldplay-plata kommer av hvilken kompressor de brukte i pre-mastering'en. Det smitter over på artister også, som tror metoden er riktig fordi "de store gjør det sånn". Inntil den tendensen snur, tror jeg det er mange som gir blanke i hva snobber som meg mener.

Heldigvis finnes det unntak, og mange uavhengige kretser modererer galskapen til kurver som faktisk kler musikken.

Det får bli ukas klageinnlegg :)


 




Hva skjer i dag:



Ballade · Postboks 2674 Solli, 0203 Oslo · Besøksadr: Henrik Ibsensgt. 110
Vil du annonsere i Ballade? Ta kontakt med: Sture Bjørseth · sture@ballade.no · Mob: 95 43 60 31
Ballade drives etter redaktørplakaten og vær varsom-plakaten