Liten nedgang også i 2011

Digital musikk utgjorde halvparten av salget.

Del artikkelen på:
                    |     Mer

Tall fra IFPI, de største plateselskapenes interesseorganisasjon, viser en nedgang på 2 % i det totale musikksalget i 2011 sammenlignet med året før.

Etter tredje kvartal i fjor viste IFPI-tallene en totaloppgang på 3 %, men en samlet nedgang i de tre siste månedene av 2011 gav ikke platebransjen den første økningen i salg siden nedgangen startet i 2000.


Les også: Overstrømmende år


Det digitale musikksalget hadde en oppgang på 73 % i 2011, mens det fysiske salget hadde en nedgang på 31 %. Strømming og nedlastning, kalt digitalt salg, utgjør sammen 49 % av totalsalget. Strømming utgjorde 62 % av digitalt salg i 2011.

Del artikkelen på:
                  |     Mer

Kommentarer:

Kom gjerne med informasjon, argumenter og synspunkter. Du kan enten kommentere via din Facebook-profil, eller, om du ikke har det, via vårt lokale kommentarsystem. Vi krever uansett at du underskriver med fullt navn. Alle kommentarer må godkjennes av redaksjonen før de offentliggjøres (mer om Ballades kommentarsystem). På forhånd takk!

Lokale kommentarer:

Legg til ny lokal kommentar

Ingen lokale kommentarer er lagt til


Siste fra forsiden





Hva skjer i dag:



Siste om bransjen

Ballade · Postboks 2674 Solli, 0203 Oslo · Besøksadr: Henrik Ibsensgt. 110
Vil du annonsere i Ballade? Ta kontakt med: Sture Bjørseth · sture@ballade.no · Mob: 95 43 60 31
Ballade drives etter redaktørplakaten og vær varsom-plakaten