TV-vekst for WiMP

200 000 nye brukere etter avtale med Canal Digital.

Del artikkelen på:
                    |     Mer

I løpet av det siste året har over 200 000 Canal Digital kunder tatt i bruk musikktjenesten WiMP, melder Aspiro og Canal Digital.

Under by:Larm i 2011 ble det gjort kjent at Canal Digital skulle inkludere musikktjenesten i tv-abonnementet. Antallet potensielle nye brukere ble den gang anslått til 700 000.

- At over 200 000 av våre kunder har tatt den digitale musikktjenesten i bruk på kun et år, tyder på at måten vi nordmenn konsumerer musikk på er inne i et taktskifte hvor både holdninger og vaner knyttet til musikkforbruk endres, sier Kenneth Tjønndal Pettersen som er informasjonsdirektør i Canal Digital Norge i pressemeldingen.

En ny debatt om strømmetjenestene har de siste ukene gått her på Ballade. Låtskriver og artist Susanna K. Wallumrød skriver blant annet at strømmetjenestenes forretningsmodell ikke i tilstrekkelig grad gir nok tilbake til de som skaper innholdet.

"Jeg kan ikke begripe hvorfor det er så viktig å forsvare at Telenor og andre nett-tilbydere, eller aktører som Spotify skal tjene millioner på det innholdet vi skaper", skriver Wallumrød i innlegget "Trenger ny forretningsmodell".

Del artikkelen på:
                  |     Mer

Kommentarer:

Kom gjerne med informasjon, argumenter og synspunkter. Du kan enten kommentere via din Facebook-profil, eller, om du ikke har det, via vårt lokale kommentarsystem. Vi krever uansett at du underskriver med fullt navn. Alle kommentarer må godkjennes av redaksjonen før de offentliggjøres (mer om Ballades kommentarsystem). På forhånd takk!

Lokale kommentarer:

Legg til ny lokal kommentar

Ingen lokale kommentarer er lagt til


Siste fra forsiden





Hva skjer i dag:



Siste om bransjen

Ballade · Postboks 2674 Solli, 0203 Oslo · Besøksadr: Henrik Ibsensgt. 110
Vil du annonsere i Ballade? Ta kontakt med: Sture Bjørseth · sture@ballade.no · Mob: 95 43 60 31
Ballade drives etter redaktørplakaten og vær varsom-plakaten