MIC / Ballade artikkel
Utskrift fra mic.no / ballade.no



Synkende sponsorinntekter

Publisert: 10/04/2011 av - Red.

http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2011100313160437367360

Operaen har ikke funnet erstatter for sin hovedsponsor.


I 2009 hadde Den norske Opera og Ballett sponsorinntekter på 28 millioner kroner. Det sank til 25,2 i fjor, og fortsetter antagelig å synke i år, forklarer operadirektør Tom Remlov til Dagens Næringsliv.

- Det er vanskelig å si nøyaktig, men årets sponsorinntekter vil ende på rundt 22 millioner kroner. En av grunnene til det er at hovedsponsor Mervedes-Benz avsluttet sitt engasjement ved nyttår, sier Remlov til avisen.

Det er ikke funnet noen erstatter for hovedsponsoren.

Nedgangen skyldes også at flere har falt fra i operaens losjeprogram.
 

Relaterte bedrifter:

Den Norske Opera & Ballett (Utøverinstitusjoner\Ballett; Utøverinstitusjoner\Opera)

Relaterte personer:

Tom Remlov, Administrerende direktør

Relaterte artikler:

27.09.2011 God nummer to?

27.09.2011 - Må finne balanse

16.07.2011 Operapalasset og den stygge andungen

09.06.2011 Overraskende unnskyldning

20.01.2012 Den nye bohemen

12.01.2012 Verdi er ikke ”flott”

04.01.2012 Til sak mot Operaen

22.12.2011 Krutt i tønna

05.10.2011 Selvopptatte Sverige

04.10.2011 7,3 mill. til Musikerordningen

MIC Norsk musikkinformasjon
Postboks 2674 Solli
0203 Oslo
Tel: 2327 6300
Fax: 2327 6301
info@mic.no