I 2009 hadde Den norske Opera og Ballett sponsorinntekter på 28 millioner kroner. Det sank til 25,2 i fjor, og fortsetter antagelig å synke i år, forklarer operadirektør Tom Remlov til Dagens Næringsliv.
- Det er vanskelig å si nøyaktig, men årets sponsorinntekter vil ende på rundt 22 millioner kroner. En av grunnene til det er at hovedsponsor Mervedes-Benz avsluttet sitt engasjement ved nyttår, sier Remlov til avisen.
Det er ikke funnet noen erstatter for hovedsponsoren.
Nedgangen skyldes også at flere har falt fra i operaens losjeprogram.
Relaterte bedrifter: |
|||
Den Norske Opera & Ballett (Utøverinstitusjoner\Ballett; Utøverinstitusjoner\Opera) | |||
Relaterte personer: |
|||
Tom Remlov, Administrerende direktør | |||
Relaterte artikler: |
|||
MIC Norsk musikkinformasjon
Postboks 2674 Solli
0203 Oslo
Tel: 2327 6300
Fax: 2327 6301
info@mic.no