Oslobasert technoduo bestående av Harald Rosenløw Eeg og Jan Inge Berentsen Anvik alias Ginge. Subgud ble dannet da Eeg og Ginge ble bedt om å krydre rockebandet ►Seigmens konserter med mørke, elektroniske lydskisser. Senere dukket noen av disse sorte ambientstykkene opp på Seigmens EP, Hjernen er alene, fra 1994 og singlene «Döderlein» (1994) og «Lament» (1995). Etter en sceneopptreden sammen med Seigmen, ble Subgud snappet opp av Sony, som ga ut debutplaten Museum (1996). På albumet videreførte Subgud lydbildet fra samarbeidet med Seigmen, og bød på seig ambient blandet med newage og industriell dysterhet. Samme år stod Subgud for deler av bakgrunnsmusikken ved Melodi Grand Prix-finalen som ble avholdt i Oslo. Duoen ga dette året også ut EP-en Hverdagslige detonasjoner (1996) sammen med forfatter Ingvar Ambjørnsen. Ifølge duoen kunne det være smart å gi ut en plate med poesitechno innspilt i Berlin for å beholde troverdigheten etter samarbeidet med Melodi Grand Prix.
På oppfølgeren Magnet (1998) beholdt Subgud mye av den samme stemningen som før, med techno i grenselandet mellom industri og new age. Likevel bidro gjestevokalister, overraskende funky rytmer og tydeligere melodilinjer til et mer tilgjengelig uttrykk enn tidligere. Etter Sonys artistopprydning i 2000 måtte Subgud finne seg et nytt plateselskap, og valget falt på MNW og albuminnspilling i Sveriges skoger. På tredjeplaten, Xpander (2001), fikk duoen med seg Jarle Bernhoft fra ►Span og radiovertinne Kari Slaatsveen, fra bl.a. NRK P3s morgensendinger, på vokal.
Harald Rosenløw Eeg har gitt ut flere romaner og vunnet Brageprisen, mens Ginges sideprosjekter innbefatter lydsetting til en rekke TV-serier og danseoppsetninger.
Museum (Sony, 1996)
Magnet (Sony, 1998)
Xpander (MNW, 2001)